جانسون: انگلیس به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا نیست

به گزارش آی تی گپ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت، کشورش دستور کاری برای آنکه اروپا را تضعیف کند ندارد و به دنبال این امر نیست.

جانسون: انگلیس به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا نیست

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این اظهارات بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بعد از آن مطرح شد که ترزا می، نخست وزیر این کشور به بروکسل هشدار داد لندن را به خاطر بریگزیت مجازات نکند.

ترزا می اخیرا گفته اگر اتحادیه اروپا کوشش کند انگلیس را تبدیل به مثالی برای متقاعد کردن کشورهای دیگر برای خارج نشدن از این اتحادیه کند به شکل خطرناکی به خودش آسیب زده است.

به دنبال این اظهارات، بوریس جانسون در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف تاکید نمود، بریتانیا متکی به یک اروپای قدرتمند است. وی خاطر نشان کرد انگلیسی خواستار یک توافق جسورانه و بلندپروازانه برای دسترسی به بازار واحد اتحادیه اروپا است اما مذاکرات بریگزیت اهداف مهم دیگری را نیز در بر میگیرد.

او ادامه داد: ما می خواهیم یک شراکت جدید اروپایی داشته باشیم که فراتر از تجارت آزاد عمل کند و موجب همکاری در حوزه های فراوان حائز اهمیت برای هر دو طرف از جمله در حوزه های امنیت، دفاع و سیاست خارجی گردد.

جانسون خاطر نشان کرد: ما می خواهیم شراکت برابر و جدیدی را داشته باشیم که اتحادیه اروپا و بریتانیا را تقویت کند و در عین حال بر یک مساله کلیدی تاکید می کنیم: این که در هیچ بخشی از دستور کار دولت انگلیس تضعیف یا تحلیل اتحادیه اروپا جایی ندارد.

او خاطر نشان کرد: بریتانیا به سهیم بودن در ارزش های اروپایی ادامه خواهد داد که شامل منافع دوجانبه در برنامه های گردشگری، پژوهش علمی و برنامه های آموزشی می گردد.

جانسون همچنین گفت: برتانیا در را به روی مهاجران نمی بندد و همچنان رویکرد بازی در قبال استعداد اتحادیه اروپا دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 945

به "جانسون: انگلیس به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: انگلیس به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید