تحلیل، چرا سودانی ها از تغییرات پنج شنبه راضی نشدند

به گزارش آی تی گپ، العالم نوشت: پایان بیانیه تغییر در سودان روز پنج شنبه قرائت شد اما این بیانیه نه تنها مردم سودان را راضی نکرد بلکه اخبار از خیابانهای سودان حکایت از اصرار مردم بر ادامه مبارزه و تظاهرات حکایت میکند.

تحلیل، چرا سودانی ها از تغییرات پنج شنبه راضی نشدند

- پس از سه ماه تظاهرات مستمر و بروز پاره ای تغییرات سوری مردم سودان امروز با مدل جدیدی از تغییر روبرو شدند که نشان می دهد کوششهای ایشان به نتیجه مطلوب نرسیده است. علی رغم دستگیری عمرالبشیر و بسیاری از سران حکومتی، سابق تشکیل شورای نظامی حکومتی به ریاست وزیر دفاع سابق تردیدها را در میان مردم نسبت به تغییر واقعی نظام افزایش داده و به همین خاطر تظاهرنمایندگان سودانی بر استمرار حرکت خود تاحصول نتیجه ای مطلوب تاکید می نمایند.

- در حالی که شورای جدید نظامی تنها به قرائت بیانیه ای کلی بسنده کرد و از تعلیق و تعطیلی نهادهای سیاسی اطلاع داد و وعده برگزاری انتخابات و تشکیل حکومت جدید ظرف دو سال آینده را ارائه کرد، سوال مردم در مورد سرنوشت عمر البشیر و سایر حکومتگران سابق از یکسو و همچنین سوال درباره ترکیب شورای نظامی جدید الولاده از موضوعاتی است که هم بر پیچیدگی اوضاع سودان افزوده وهم آینده این کشور را درهاله ای از ابهام قرارداده است.

- مبتنی بر اخبار ظرف دوسه روز گذشته سفیر آمریکا در سودان با اغلب گروه های معارضه دیدار نموده است، این درحالی است که بعضی از کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه مدتهاست در کوشش اند تا حرکت مردمی سودان را از راستا اصلی به نفع خود منحرف نمایند اگر چه هوشیاری مردم پیش از این و طی سه ماه اخیر مانع اساسی تحقق این مساله شده است اما تعقیب این هدف درسایه شرایط فوق العاده 3ماهه پیش رو وهمچنین حکومت نظامی ازساعت 10 شب تا 4صبح درخلال یکماه آینده در سودان بنظر عزمی جزم تر از پیش را از مردم سودان طلب می نماید. بدیهی است اصل مسلم در تحولات این روزهای سودان فقط تحقق مطالبات مردمی است.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 236

به "تحلیل، چرا سودانی ها از تغییرات پنج شنبه راضی نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل، چرا سودانی ها از تغییرات پنج شنبه راضی نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید