ببینید، استقبال از ظریف در دمشق، چرا وزیر خارجه در بحبوحه کرونا به سوریه رفت؟

به گزارش آی تی گپ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور ملاقات و مصاحبه با مقامات سوریه و در سفری یک روزه وارد دمشق شد.

ببینید، استقبال از ظریف در دمشق، چرا وزیر خارجه در بحبوحه کرونا به سوریه رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیئت سیاسی به سوریه سفر نموده است دقایقی پیش با استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.

وزیر امورخارجه کشورمان تا ساعتی دیگر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و مصاحبه خواهد نمود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز (یکشنبه) اعلام نمود: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه اول اردیبهشت ماه به منظور ملاقات و مصاحبه با مقامات سوریه راهی دمشق می گردد.

وزیر خارجه چرا به سوریه رفت؟

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ظریف در جریان این سفر، با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه ملاقات خواهد نمود.

یک منبع دیپلمات خارجی در دمشق به الوطن گفت، هدف از این سفر، رایزنی با مسئولان سوری پیش از نشستی است که قرار است چهارشنبه آینده، وزرای خارجه کشورهای ضامن فرایند آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار نمایند.

وی همچنین تأکید کرد که نشست وزرای خارجه کشورهای ضامن فرایند آستانه، به وسیله ارتباط ویدئویی برگزار خواهد شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1077

به "ببینید، استقبال از ظریف در دمشق، چرا وزیر خارجه در بحبوحه کرونا به سوریه رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید، استقبال از ظریف در دمشق، چرا وزیر خارجه در بحبوحه کرونا به سوریه رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید