اوکراین گیت ، ترامپ آدام شیف را کلاهبردار و نانسی پلوسی را خائن خطاب کرد

به گزارش آی تی گپ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تحت فشار دموکرات هایی که پیگیر تحقیقات برای استیضاح او هستند، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را متهم به خیانت کرد.

اوکراین گیت ، ترامپ آدام شیف را کلاهبردار و نانسی پلوسی را خائن خطاب کرد

به یورونیوز، ترامپ در پیامی توییتری روز یکشنبه با اشاره به آدام شیف که توسط خانم پلوسی به عنوان مسئول کمیته تحقیقات برای استیضاح انتخاب شده است، نوشت که خانم پلوسی از همۀ حیله گری های آدام شیف و کلاهبرداری های گستردۀ او در کنگره و علیه مردم آمریکا، از جمله جلسات غیرقانونی او با افشاگر مکالمۀ ترامپ-زلنسکی و وکلای او آگاه بوده است.

دونالد ترامپ معتقد است که آدام شیف بدون آنکه شاهدی وجود داشته باشد، به افشاگر مکالمۀ تلفنی دونالد ترامپ و همتای اوکراینی اش برای تهیه پیش نویس شکایت کمک کرده است.

آدام شیف، نمایندۀ دموکرات کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیته اطلاعات این مجلس، تا کنون بارها از سوی دونالد ترامپ متهم به دروغ گویی شده و حتی رئیس جمهوری ایالات متحده هفتۀ پیش گفت که او باید استعفا دهد.

پیام توییتری روز دوشنبۀ ترامپ در حالی منتشر می شود که هفتۀ گذشته سخنگوی آدام شیف تایید کرده بود افشاگر مکالمه تلفنی ترامپ-زلنسکی، پیش از طرح شکایت علیه دونالد ترامپ، با کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تماس گرفته است. با این وجود هیچ مدرکی در دست نیست که شیف یا عضوی دیگر از این کمیته در نوشتن پیش نویس این شکایت به او کمک کرده باشد.

ترامپ همچنین در پیامی توییتری دیگری می نویسد که نانسی پلوسی نیز به همان اندازه آدام شیف، به دلیل ارتکاب جرایم سنگین و تخلفات، گناهکار و حتی خائن است. او در ادامه می نویسد: به گمان من آنها به همراه همه کسانی که شرارت دارند، باید سریعا استیضاح شوند.

پیام های توییتری خشم آگین ترامپ پس از آن منتشر شد که مارک زید، وکیل افشاگر پروندۀ اوکراین گیت از وجود افشاگر دومی نیز خبر داد که نه تنها ادعاهای افشاگر اول را تایید می کند بلکه خود نیز اطلاعات دست اولی دربارۀ این مکالمه جنجال برانگیز در اختیار دارد. گفته می شود که افشاگر دوم نیز با بازرس کل این پرونده مصاحبه کرده است.

در حالی که کاخ سفید به دنبال راه هایی برای کند کردن روند انجام تحقیقاتِ استیضاح ترامپ است، این هفته شمار قابل توجهی از دیپلمات های آمریکا رهسپار کاپیتول (ساختمان کنگره) هستند تا پشت درهای بسته دربارۀ این پرونده شهادت دهند. گوردون ساندلند، سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا و ماشا یووانوویچ، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین از جملۀ این افراد هستند.

خانم یووانوویچ ماه مه گذشته پس از آنکه دونالد ترامپ وفاداری او به رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برد، ناگهان از پست خود به عنوان سفیر در اوکراین برکنار شد.

یکی از آخرین اطلاعاتی که دربارۀ فشار دونالد ترامپ بر رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق دربارۀ بایدن ها منتشر شده، این است که ترامپ کمی قبل از این مصاحبهی تلفنی جنجال برانگیز، دستور داده بود مبلغ 400 میلیون دلار کمک نظامی آمریکا به اوکراین لغو شود.

رئیس جمهوری آمریکا صدور دستور لغو این کمک نظامی را تایید کرده اما گفته است که ربطی به درخواست تحقیق او از بایدن ها نداشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 563

به "اوکراین گیت ، ترامپ آدام شیف را کلاهبردار و نانسی پلوسی را خائن خطاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین گیت ، ترامپ آدام شیف را کلاهبردار و نانسی پلوسی را خائن خطاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید