اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی اردبیل

به گزارش آی تی گپ، معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی این استان اطلاع داد.

اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ناصر محمودی معاون سرمایه گذاری این اداره کل روز گذشته یکشنبه 18 آذر 97 در بازدید از روستاهای گردشگری شهرستان نمین توضیح داد: به منظور رونق اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت، تسهیلاتی برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی تعریف شده است.

او اضافه نمود: نرخ تسهیلات در مناطق مرزی 4درصد است که از جمله متقاضیان روستاهای مرزی شهرستان نمین می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: تسهیلات صرفا به ساخت اقامتگاه اعطا می گردد و میزان آن تا 80درصد هزینه برآورد شده احداث اقامتگاه است.

محمودی به احداث اقامتگاه های کم نظیر در روستای عنبران اولیا اشاره و توضیح داد: ماهانه صدها گردشگر برای بازدید از اقامتگاه ها به این روستا مراجعه دارند.

او تاکید نمود: اقامتگاه های بوم گردی در مناطق مرزی علاوه بر مهاجرت معکوس روستاییان منجر به رونق اقتصادی مناطق شده و خود فرصت درآمدزایی برای ساکنان روستاها را فراهم می سازد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 162

به "اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات ارزان احداث بوم گردی در روستاهای مرزی اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید