ادعای هوک: با لغو تحریم های تسلیحاتی، ایران پنهانکاری های خود را آشکار می کند

به گزارش آی تی گپ، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اتهام زنی بی اساس تازه ای مدعی شد تحریم های تسلیحاتی ایران باید به منظور افزایش امنیت خاورمیانه تمدید شود.

ادعای هوک: با لغو تحریم های تسلیحاتی، ایران پنهانکاری های خود را آشکار می کند

به گزارش به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعا های پیشین خود بار دیگر بر تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

برایان هوک روز یکشنبه در سفر به ابوظبی مدعی شد تحریم های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران باید به قوت خود باقی بماند.

هوک اخراج بازرسان بین المللی ناظر بر برنامه هسته ای را از جمله گزینه های ایران برای واکنش به تمدید تحریم تسلیحاتی خود در اکتبر جاری دانست. این مقام آمریکایی اذعان کرد این اقدام تهران می تواند سبب تعمیق بحران ایجاد شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج یکجانبه از توافق هسته ای سال 2015 شود.

هوک مدعی شد ممنوعیت تجارت تسلیحاتی ایران باید به منظور تامین امنیت بیشتر خاورمیانه حفظ شود. نماینده آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود اگر اجازه لغو تحریم های تسلیحاتی ایران را بدهیم، این کشور آنچه را تا به امروز در خفا انجام داده علنی خواهد کرد.

دولت آمریکا که خود از برجام خارج شده است و دیگر یکی از طرف های این توافق بین المللی نیست پیشتر اعلام کرده بود در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران که در ماه اکتبر به خاتمه خواهد رسید، تلاش می کند تا با توسل به بند های برجام مانع لغو تحریم های تسلیحاتی ایران شود. ادعایی که به اذعان مقامات اروپایی و غربی هیچگونه وجاهت قانونی و حقوقی ندارد.

بر اساس یکی از بند های قطعنامه 2231 که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند از قطعنامه در اکتبر سال 2020 (اواخر مهر ماه 1399) منقضی می شود و پس از آن ایران امکان خرید جنگ افزار از دیگر کشور ها را خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1186

به "ادعای هوک: با لغو تحریم های تسلیحاتی، ایران پنهانکاری های خود را آشکار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای هوک: با لغو تحریم های تسلیحاتی، ایران پنهانکاری های خود را آشکار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید