آیا ممکن است ریه ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟

به گزارش آی تی گپ، به گفته دو پزشک متخصص بیماری های عفونی اغلب درگیری های ریوی در بیماری کرونا با علائم و نشانه هایی همراه است.

آیا ممکن است ریه ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟

به گزارش خبرنگاران از بهداشت نیوز، مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که در صورت ابتلا به کرونا چگونه بفهمیم ریه هایمان درگیر شده؟، گفت: چنانچه بیمار مبتلا به کرونا احساس تنگی نفس داشته باشد و روی قفسه سینه احساس فشار کند و همچنین هنگام راه رفتن دچار مشکل گردد، احتمالا دچار درگیری ریوی شده است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا ضمن اشاره به اینکه در صورتی که بیماری با این علائم رو به رو بود حتما باید مراکز درمانی مراجعه کند تا اکسیژن خون او گرفته گردد، اضافه نمود: چنانچه سطح اکسیژن خون بیمار کمتر 93 باشد، پزشک معالج در خواست سی تی اسکن و عکس ریه می دهد و تعیین می گردد، میزان درگیری ریوی بیمار به کرونا چه قدر است.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بدون نشانه خاصی ریه افراد درگیر کرونا گردد؟، اظهار کرد: به طور معمول درگیری ریه همراه علامت است.

اغلب درگیری های وسیع و خطرناک با علائم همراه هستند

حمید عمادی در این خصوص اعلام کرد: بیماران مبتلا به کرونا که دچار علائمی نظیر تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه باشند و همچنین مدام نسبت به هوا احساس عطش داشته باشند، به احتمال زیاد درگیری ریوی پیدا نموده اند و باید هر چه سریع به پزشک مراجعه نمایند.

وی همچنین در پاسخ این سوال که آیا ممکن است بیمار بد ون علائم خاصی دچار درگیری ریوی شده باشد؟ ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد و این اتفاق بیشتر برای بیمارانی که درگیری ریوی خفیفی دارند، می افتد و اغلب درگیری های وسیع و خطرناک با علائم همراه هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1571

به "آیا ممکن است ریه ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ممکن است ریه ها بدون علائم درگیر کرونا شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید