آلمان ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد

به گزارش آی تی گپ، وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای که بعد از حمله آمریکا به مواضع نیروهای مسلح عراق صورت گرفته، ایران را به ایجاد بی ثباتی در عراق و منطقه متهم نموده است.

آلمان ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در بیانیه ای که ساعاتی بعد از حمله آمریکا به مواضع نیروهای مسلح عراق منتشر شده، ایران را به بی ثبات سازی منطقه متهم نموده است.

در این بیانیه آمده است: حمله به نیروهای ائتلاف در عراق را که به کشته شدن یک شهروند ایالات متحده و مجروحیت چند نظامی آمریکایی و عراقی منجر شد، محکوم می کنیم. همبستگی و همدردی خود با شرکایمان در ائتلاف را ابراز می کنیم.

این بیانیه می افزاید: حملات فزاینده شبه نظامیان غیر دولتی، تهدیدی برای ثبات عراق است. ایران باید به سیاست بی ثبات سازی منطقه خاتمه دهد.

این موضع گیری دولت آلمان در حالی صورت می گیرد که ارتش آمریکا شب گذشته با متهم کردن الحشد الشعبی به حمله به پایگاه های نظامی آمریکا، چند مقر الحشد الشعبی را که زیرمجموعه نیروهای مسلح عراق قرار گرفته است، بمباران کرد.

در جریان این اقدام که با محکومیت گسترده جریان های عراقی روبرو شده، نزدیک به 30 نفر شهید و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند. دولت عراق با محکوم کردن این اقدام واشنگتن، بمباران مواضع نیروهای عراقی را ناقض توافقنامه های دوجانبه میان بغداد و واشنگتن توصیف نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 802

به "آلمان ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ایران را به ایجاد بی ثباتی در منطقه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید