آلمان ایتالیا و فرانسه کشورهای مداخله کننده در لیبی را به تحریم تهدید کردند

به گزارش آی تی گپ، سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه روز شنبه طی بیانیه مشترکی تهدید کردند که کشورهای مداخله کننده در لیبی را تحریم خواهند کرد.

آلمان ایتالیا و فرانسه کشورهای مداخله کننده در لیبی را به تحریم تهدید کردند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه، ایتالیا و آلمان روز شنبه طی بیانیه ای مشترک اعلام کردند که آماده در نظر دریافت اعمال تحریم هایی علیه قدرت های خارجی هستند که تحریم تسلیحاتی در لیبی را نقض می نمایند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مشترک این سه کشور آمده است: ما از تمامی بازیگران خارجی می خواهیم که دخالت فزاینده خود را انتها داده و به تحریم تسلیحاتی که توسط شورای امنیت سازمان ملل ایجاد شده کاملا احترام بگذارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما آماده در نظر دریافت استفاده احتمالی از تحریم ها علیه کسانی که تحریم را در دریا، در زمین و در هوا نقض می نمایند هستیم و منتظر پیشنهاد نماینده عالی اتحادیه اروپا و معاون رئیس در این زمینه هستیم.

پس از سرنگونی حکومت سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، این کشور وارد بحران فزاینده شد و از آن موقع تحت کنترل دو دولت در شرق و غرب این کشور در آمده است.

دولت غرب لیبی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) بوده و دولت طُبرُق در شرق لیبی نیز با ارتشی که فرماندهی آن در دست خلیفه حفتر است در حال حکمرانی است.

ارتش دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

هر دو طرف درگیر در لیبی توسط کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای مورد حمایت لجستیکی و تسلیحاتی قرار دارند و بنا به گفته جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تحریم های تسلیحاتی لیبی به سخره گرفته شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1146

به "آلمان ایتالیا و فرانسه کشورهای مداخله کننده در لیبی را به تحریم تهدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ایتالیا و فرانسه کشورهای مداخله کننده در لیبی را به تحریم تهدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید