کشف مواد آرایشی دوهزارساله

به گزارش آی تی گپ، باستان شناسان در جریان فعالیت در شهر باستانی آیزانوی واقع در استان کوتاهیه بقایای لوازم زینتی، از جمله مواد آرایشی و جواهراتی را کشف نموده اند که قدمت آن ها به بیش از دوهزار سال پیش بازمی شود و گمان می رود به زنان رومی تعلق داشته است.

کشف مواد آرایشی دوهزارساله

کاوشگران بعلاوه نوشته های مختلفی را کشف کردند که بینش جدیدی درباره ساخت و اداره مغازه های باستانی ارائه می دهد و پنجره جدیدی را به روی ساختار تجاری و اجتماعی این شهر باستانی باز می نماید.

به گفته باستان شناسی که سرپرستی کاوش در این محوطه را بر عهده دارد، بخش زیادی از کاوش های اخیر در محوطه بازاری این شهر و در مجاورت بقایای معبد زئوس صورت گرفته است. شهر باستانی آیزانوی به علت بقایای بسیار سالم معبد زئوس معروفیت دارد.

باستان شناسان در جریان کوشش های اخیر پیروز شدند، به بقایای تعدادی از مغازه هایی دست پیدا نمایند که برای بیش از 2000 سال در این شهر مدفون شده بودند.

صدف هایی که برای نگهداری از مواد آرایش مورد استفاده قرار می گرفتند

در امپراتوری روم، مواد آرایشی همانند رژگونه و سایه چشم درون صدف قرار داده می شد و مورد استفاده قرار می گرفت.

رنگدانه های آرایشی که در این شهر باستانی کشف شده است

کاوشگران اخیرا تعداد زیادی صدف را در یکی از مغازه های این شهر باستانی کشف نموده اند. به گفته باستان شناسان در مجموع رنگ های آرایشی در 10 طیف مختلف در این مکان کشف شده است که بیشتر آن ها صورتی و سرخ بودند. جزئیات این مواد هنوز اعلام نشده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2396

به "کشف مواد آرایشی دوهزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مواد آرایشی دوهزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید