مرداب دیوک یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است

به گزارش آی تی گپ، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، مرداب دیوک یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است.

مرداب دیوک یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است

مرداب دیوک یکی از مرداب های وهم انگیز ایران است که در استان مازندران قرار گرفته است. دیوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پر شاخ و برگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته و با کمی پیاده روی می توانید به آن برسید. ضمن اینکه از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می برید، چشم انداز اعجاب انگیز مرداب جلوی چشمتان نمایان می گردد.

در واقع مرداب دیوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می گیرد، چهره ای وهم آلود و اسرارآمیز پیدا می نماید. تنه درختی پیر در کنار مرداب به چشم می خورد که مسافران روی آن می روند و عکس می گیرند. پوشش جنگلی و درختان سر به فلک کشیده جلوه خاصی به این مرداب داده و گروه های آفرود و موتورسوارها که اغلب بازدید کنندگان مرداب هستند، در اینجا کمپ می زنند.

جنگلهای کلاردشت در فصل بهار غرق در زیبایی می شوند و زمین پوشیده از سبزه و جوانه های تازه درختان، تحسین هر گردشگری را بر می انگیزند. با از راه رسیدن تابستان، سرسبزی درختان بیشتر می گردد و گرمای خورشید، درخشندگی جنگل و مرداب را نمایان تر می نماید. فصل پاییز در این منطقه با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش خش برگها در زیر پا چشم انداز ای رویایی بوجود می آورد؛ هرچند که سرمای زمستان و بارندگی سفر به این منطقه در فصل سرد را قدری سخت می نماید. بطور کلی میتوان نیمه اول سال را برترین زمان سفر به مرداب دیوک دانست.

عکس ها از: پوریا پاکیزه

منبع: همگردی
انتشار: 21 آذر 1402 بروزرسانی: 21 آذر 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2404

به "مرداب دیوک یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرداب دیوک یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید