آنالیز مانیتور هوآوی MateView GT؛ یک انتخاب مناسب برای همه؟

به گزارش آی تی گپ، مانیتور هوآوی MateView GT یکی از مانیتورهای پر فروش و مجذوب کننده برای خرید است. با این حال، در این نقد و آنالیز قصد داریم به طور کامل به جوانب مختلف این مانیتور از برند هواوی بپردازیم و در پایان به این نتیجه برسیم آیا مانیتور مورد نظر ارزش خرید دارد یا خیر.

آنالیز مانیتور هوآوی MateView GT؛ یک انتخاب مناسب برای همه؟

چرا مانیتور هوآوی؟ چرا میت ویو GT؟

مانیتور هوآوی MateView GT یکی از جدی ترین محصولات این شرکت چینی است که پیروز شده هم تراز با مانیتورهای گیمینگ قدرتمند بازار ظاهر گردد. شرکت هوآوی که بیشتر با ساخت گوشی های هوشمند و تبلت شناخته می گردد، در زمینه ساخت سایر لوازم دیجیتال نظیر مانیتور هم دستی بر آتش دارد. مانیتور مورد بحث در این مقاله، قیمت به نسبت بالایی دارد اما قابلیت های این نوع مانیتور خمیده گیمینگ در حد و مقدار ای است که ارزش داشته باشد این مانیتور هوآوی را آنالیز کنیم.

مانیتور هوآوی MateView GT به طور کلی تعیینات فنی حائز اهمیتی دارد. از نرخ به روز رسانی تصویر 165 هرتز و پشتیبانی از استاندارد HDR10 گرفته تا سیستم صوتی بسیار قدرتمند، این مانیتور یک محصول فوق العاده مناسب برای خرید به نظر می رسد. با این حال، از چند جنبه قیمت گذاری، طراحی، صفحه نمایش، عملکرد و تعامل قصد داریم این مانیتور را آنالیز کنیم.

تعیینات فنی مانیتور هوآوی MateView GT در یک نگاه

تعییناتتوضیحات
شدت روشنایی350 نیت (شمع در متر مربع)
نسبت تصویر21:9
نرخ بروزرسانی تصویر165 هرتز
نوع پنلVA
نور پس زمینهLED
نوع مانیتور
  • خمیده
  • طراحی
  • ادیت گیمینگ
نوع صفحه نمایشمات
پورت USB-Cدو عدد
شناسه کالا2800001492358
وزن9550 گرم
رزولوشن صفحه نمایش1440 × 3440 پیکسل
درگاه های ارتباطیUSB Type-C
سایز صفحه نمایش34 اینچ
منبع تغذیهآداپتور 135 وات
تعداد پورت HDMIیک عدد
زمان پاسخ گویی4 میلی ثانیه
تعداد رنگ قابل نمایش1070 میلیون رنگ

طراحی

برای یک مانیتور گیمینگ، مانیتور هوآوی طراحی قابل قبولی دارد. صفحه جلویی این محصول که مقدار ای معادل 14.3 در 31.4 اینچ دارد، با یک حاشیه نازک در سمت چپ، راست و بالا همراه است. نوار حاشیه ای سمت پایین ضخیم تر بوده و لوگوی هوآوی در این بخش حک شده است.

پشت مانیتور به زیبایی بخش جلویی نیست اما طراحی قابل قبولی دارد. الگو یا بافت منحصر به فردی در این بخش دیده نمی گردد.

یک لوگوی هوآوی دیگر در بالای کانکتور وجود دارد. بعلاوه یک پنل قابل حذف در بخش زیر برای پنهان کردن پورت ها دیده می گردد. پورت های این مانیتور شامل یک USB Type-C برای اتصال آداپتور برق و دیگری برای انتقال اطلاعات است. بعلاوه، پورت های DisplayPort 1.4، پورت USB، دو پورت HDMI 2.0، یک کانکتور DisplayPort 1.4 و یک جک 3.5 میلی متری صدا در بخش پشتی مانیتور قابل رویت است.

یک ساندبار مجذوب نماینده در بخش تحتانی مانیتور دیده می گردد. این قطعه که به لوله شباهت دارد، به صورت طولی 17.5 اینچ و به صورت عرضی 1.8 اینچ است. این ساندبار حاوی دو اسپیکر 5 وات بوده و یک نوار RGB هفت اینچ در بخش مرکزی این قطعه دیده می گردد. بعلاوه دو میکروفون داخلی هم در این ساندبار وجود دارد که از قابلیت Noise Cancellation برخوردار است.

استند مانیتور شبیه به صفحه نمایش طراحی قابل قبولی دارد. جنس استند پلاستیک و فلزی است و به خوبی از صفحه نمایش و ساندبار حمایت می نماید. کاربر به راحتی می تواند مانیتور را به سمت بالا، پایین، جلو و عقب تکان دهد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش مانیتور هوآوی MateView GT ابعادی معادل 34 اینچ داشته و رزولوشن اصلی دستگاه 3440×1440 پیکسل تلقی می گردد. این دقت وضوح، چندان خارق العاده ای نیست؛ چرا که در مانیتورهای دیگر نظیر سامسونگ Odyssey G9 با رزولوشن 5120×1440 پیکسل روبه رو هستیم. رزولوشن مانیتور هوآوی با سایر رزولوشن های استاندارد همگام نمی گردد.

منحنی این مانیتور معادل R1500 است؛ به این معنا که می توان یک دایره 1.5 متری را ترسیم کرد. این رقم بیشتر از برند سامسونگ است که خمیدگی مانیتورهایش R1000 گزارش می گردد.

از جنبه عملکردی با یک مانیتور بسیار خوب روبه رو هستیم. استاندارد HDR به وسیله این محصول به طور کامل پشتیبانی می گردد. خبری از نور پس زمینه miniLED نیست. مانیتور هوآوی MateView GT از استاندارد HDR10 پشتیبانی می نماید. اگر چه، بر اساس کنتراست تصویرِ این مانیتور، می توان ادعا کرد عملکرد HDR مانیتور هوآوی از سایر محصولات میانه موجود در بازار، حتی محصولات با روشنایی 350 نیت بهتر است.

عیب اصلی پنل VA این مانیتور در مقدار پاسخ پیکسل (Pixel Response) خلاصه می گردد. شرکت هوآوی ادعا نموده 4 میلی ثانیه به وسیله این مانیتور پشتیبانی می گردد و این رقم برای گیمینگ کاملا عالی است. نرخ به روز رسانی تصویر در این مانیتور در عمل 165 هرتز گزارش شده، در حالی که این رقم در برابر پنل های 360 هرتز المان چندان شگفت انگیز یا خاصی محسوب نمی گردد. با این حال، پارامتر مربوطه برای بیشتر گیمرها کافی خواهد بود.

عملکرد

مانیتور مذکور از جنبه عملکردی جزء برترین گزینه ها برای گیمرهای حرفه ای، به خصوص بازیکن های سبک استراژی محسوب نمی گردد اما برای عموم کاربران گیمر این مانیتور می تواند یک گزینه خوب تلقی گردد. مقدار سطح نور دل پذیر بوده و رنگ ها همواره و در همه حالت خوب هستند. به مدد نرخ به روز رسانی بالا و پشتیبانی از AMD FreeSync Premium، فعالیت ها به واسطه این مانیتور به شدت روان است. بعلاوه، با پدیده Ghosting هم در بازی های مختلف نظیر شبیه ساز پرواز مایکروسافت، Dirt 5 و بازی های استراتژی مثل Sid Meiers Civilization VI روبه رو نیستیم. می توان بازی های سبک شوتر و تیر اندازی را هم به خوبی با این مانیتور هوآوی تجربه کرد.

برای تماشای فیلم و سریال ها به وسیله سرویس های استریم هم می توان از این مانیتور بهره برداری کرد اما به خاطر داشته باشید نسبت تصویر عریض 21:9 به این معناست که محتواهای ویدیویی کل صفحه مانیتور را به ندرت پر می نمایند.

اثرِ ابعاد تصویر در زمان تجربه بازی های ویدیویی به کرات حس می گردد. اگر شما در حال تجربه یک بازی اول شخص هستید که تمامی المان های تعاملی در مرکز تصویر است، هیچ مسئله ای وجود ندارد. با این حال، اگر قصد بر این باشد که در گوشه و کنارِ تصویرِ مانیتور در پی المان خاصی باشید، در صفحه نمایش های مرسومِ 16:9 مشکل خاصی وجود ندارد اما زمانی که تصویر به اصطلاح کِش (Stretch) بیاید، این المان ها در میدان دید شما نیستند. این مسئله در بازی های استراتژی شاید کمی آزاردهنده به نظر برسد.

ساندبار مانیتور به طرز شگفت انگیزی عملکرد خوبی دارد. می توان به راحتی از صدای مانیتور در حین تجربه بازی های مختلف لذت برد چون تمامی فضای اتاق را پر می نماید. با این حال، بیسِ صدا چندان فوق العاده و بی نقص نیست. با این حال، اگر در پی یک کیفیت صدای فوق العاده حرفه ای و بی نقص نیستید، ساند بار این مانیتور هوآوی قابل قبول است.

رابط

به منظور تنظیم گزینه و حالت های مختلف در مانیتور، یک رابط نرم افزاری با رنگ پس زمینه آبی با نوشته های سفید در این مدل مانیتور دیده می گردد. با استفاده از جوی استیک می توان خیلی راحت در منوی هوآوی گشت و گذار کرد. کاربر می تواند به آسانی نورپردازی RGB ساندبار را تغییر داده، حالت های مختلفی را برای بازی فعال نموده و از سایر قابلیت های نرم افزاریِ منحصر به فرد این مانیتور استفاده کند. بعلاوه در بخش رنگ، شما می توانید کنتراست، مقدار نور، دمای رنگ و حتی نور آبی صفحه نمایش را هم تنظیم کنید.

یکی از تنظیمات منحصر به فرد این مانیتور در این است که می توان یک میانبر یا شرتکات برای جوی استیک ایجاد کرد تا بدون دردسرهای رایج برای تنظیم مجدد یک حالت، صرفا با یک حرکت بتوان حالت جدیدی را تعیین کرد.

قیمت گذاری

مانیتور مورد نظر در کشور ایالات متحده آمریکا به فروش نمی رسد اما در سایر منطقه ها مثل اروپا، آفریقا، خاور میانه، آسیا و آمریکای لاتین به راحتی به فروش می رسد. از همین رو، قیمت دقیق این مانیتور در هر منطقه فرق دارد. مانیتور هوآوی MateView GT در کشور انگلستان 500 دلار قیمت گذاری شده و در کشور فرانسه این محصول به رقم 550 یورو به فروش می رسد. با یک حساب سر انگشتی شما می توانید حداقل و حدبیشتر قیمت این محصول را به پول ریال محاسبه کنید.

نکات مثبت

  • نرخ به روز رسانی تصویر بسیار خوب
  • رزولوشن 4K
  • نرخ پاسخ پیکسلی بسیار کم
  • ساندربار خوب که می توان نورپردازی RGB آن را تغییر داد

نکات منفی

  • برای بازی های استراتژی گزینه ایده آل محسوب نمی گردد
  • نسبت تصویر عریض 21:9 شاید برای نمایش تمامی محتواها به کار نیامده و تصویر کش بیاید

مانیتور هوآوی MateView GT؛ محصول مجذوب نماینده برای بیشتر گیمرها

مانیتور هوآوی MateView GT روی هم رفته یک محصول قابل قبول برای بیشتر گیمرها محسوب می گردد. با وجود این موضوع که این محصول برترین مانیتور گیمینگ شرکت هوآوی نیست، می توان خرید این مانیتور را به بیشتر گیمرها پیشنهاد کرد. به این دلیل که تنها گیمرهای حرفه ای از نقاط ضعف این مدل مانیتور هوآوی به شدت رنج می برند.

اگر در پی مانیتورهای 4K گیمینگ مشابه هستید، می توان مانیتورهای Gigabyte Aorus FI32U یا Gigabyte M32U را پیشنهاد کرد که قابلیت های بیشتری هم دارند. روی هم رفته، مانیتورهای گیمینگ 4K با نرخ های متنوع از برندهای مختلف در سطح بازار به فروش می رسند. شما باید بر مبنای بودجه ای که در اختیار دارید و بعلاوه با در نظر گرفتن پارامترهایی که از مانیتور گیمینگ انتظار دارید، برترین مانیتور گیمینگ خود را انتخاب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2384

به "آنالیز مانیتور هوآوی MateView GT؛ یک انتخاب مناسب برای همه؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز مانیتور هوآوی MateView GT؛ یک انتخاب مناسب برای همه؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مانیتور هوآوی MateView GT؛ یک انتخاب مناسب برای همه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید